Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jill Janssen - WaarBenJij.nu Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jill Janssen - WaarBenJij.nu

Sydney 2

Door: Jill Janssen

Blijf op de hoogte en volg Jill

15 Januari 2016 | Australië, Sydney

11 jan
Maandagochtend om 10 uur orientatie, die zou een uur gaan duren. Iedereen kreeg een Australisch nummer, er is een tax-file number aangevraagd en ik kreeg tips over een medicare kaart en het opzetten van een Australische bankrekening.  daarna gingen we  naar travellers at work tegenover het hostel en kregen we uitleg over het uitzendbureau. Het duurde allemaal iets te lang en dat was dan ook de reden dat ik de wandeling die om 11 uur begon had gemist. ik ben als een malle naar het park gelopen waar ik gelukkig de rest snel vond. Ik heb leuke en gezellige mensen leren kennen tijdens de wandeling. in de avond heb ik nog een drankje met ze gedaan. Daarna vroeg naar bed, morgen uitchecken!

12 jan
Vanochtend uitgecheckt en daarna een afspraak met het reisbureautje in Wake Up! Hier hebben ze me een aantal goede opties gegeven over mijn reisideeen. Daarna naar Base hostel gelopen met al mijn bagage. Wat een gekkenwerk, het was om 10 uur al 30 graden! gelukkig had ik het al snel gevonden. ik mocht pas om 2 uur inchecken dus ik heb mijn bagage gedropt en heb een administratiedag ingeplant. Allereerst de medicare kaart aangevraagd die ik nodig heb als me iets gebeurd tijdens werk hier in Australie. Daarna naar de bank geweest om een rekening te openen en vervolgens naar Wake Up! geweest om een sollicitatiebrief en CV te maken. even gechillt met de jongens van de wandeling en daarna terug naar Base hostel gegaan om in te checken en te koken. Na mijn pasta pesto vroeg gaan slapen.

13 jan
Vanochtend om 11 uur meegeweest met de  vrienden uit Wake Up! met de strandwandeling  die ik de tweede dag dat ik in Sydney was met de Nederlandse meisjes al gedaan had. Want het was heerlijk weer en wat moest ik anders doen? Het was weer een flinke wandeling van Coogie naar Bondi Beach met in totaal 7 stranden. Het was super gezellig en we hebben een drankje gedaan bij 'the Bucket List'. Daarna lekker op het strand gechillt en even gezwommen met het warme weer. het water was heerlijk koud. daarna wat gegeten in een eettentje in hartje Sydney. In de avond een drankje gedaan in ' the Side bar' van Wake Up! je hoort het al, ik was meer in Wake Up! als in Base hostel.

14 jan
Vandaag met zijn 5 naar 'the Tarronga Zoo' geweest. dat was super leuk geweest als het niet zo vreselijk heet was met 40 graden! Maar het was alleen al de moeite waard voor  het prachtige uitzicht over de skyline van Sydney. de enige manier om bij de dierentuin te komen is met de ferry, heerlijk! Maar helaas was het zo warm dat we van schaduw naar schaduw kropen evenals  de  dieren. Zelfs een kangaroo lag hijgend op zijn zij, helemaal uitgeput van het warme weer. Na de dierentuin met de ferry terug. dit was mooi op tijd maar in de verte zagen we heel veel bliksemschichten en het werd steeds donkerder. heel fijn als je op open water vaart. Eenmaal aan land viel het met bakken uit  de hemel. Snel naar Base hostel gelopen, eenmaal op de kamer ging het alarm af. iedereen moest evacueren en de brandweer kwam met loeiende sirenes aanzetten. blijkbaar was dit voor een kamergenootje al de 4e keer. gelukkig duurde het niet lang en mochten we  weer naar binnen. Lekker gedoucht, gekookt en daarna naar Wake Up! gegaan. Eerst even mijn sollicitatiebrief en CV aangepast met de tips die ze me hadden opgestuurd en daarna lekker een drankje gedaan in de bar beneden. Morgen uitchecken uit Base, gelukkig. het werd me allemaal net iets TE gezellig!

15 jan
Vanochtend in de stromende regen en 15 kilo op mijn rug op weg gegaan naar een ander hostel. Google maps heeft me minstens 5x de verkeerde kant opgestuurd omdat ze bezig waren met wegwerkzaamheden en dat snapt hij niet! Ook stuurde hij me naar een brug waar geen voetgangers mogen/kunnen komen. DRAMA. De wandeling had maar 15 minuten moeten duren en het is uiteindelijk 40 minuten geworden. Maar de regen stopte en uiteindelijk vond ik het. Ik mocht gelijk inchecken en mijn kamergenoten zijn super aardig. een Engels meisje, een Duitse jongen en nog een jongen die ik nog niet heb ontmoet. Daarna werd ik door vrienden van  Wake Up! gevraagd of ik  mee  wilden naar een museum, gezien ik niks te doen  had en sommige musea gratis zijn besloot ik mee te gaan. een kunstmuseum. bah! Zelfs ik kan beter krassen op papier zetten als sommige van die idioten. Gelukkig vonden we het allemaal niks en waren we er snel weer uit. Geluncht bij de mcdonalds en doorgelopen naar the Harbour Bridge. Echt een perfect uitzicht vanaf die mooie brug. Je kan zelfs over de boog klimmen maar dat kost denk  ik zo'n 200 dollar (125 eu). Daarna naar een Belgische bar gegaan waar de jongens een paar halve liters bier van 14 dollarr!! (9 eu!) naar achter gooiden. Daarna weer wat gegeten bij the Side Bar in Wake Up! en daarna vroeg terug gelopen. Het hostel ligt iets of wat buiten het centrum en daarom wil ik niet te laat nog terug lopen alleen in het donker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

2016

Australië, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2016

Sydney 3

15 Januari 2016

Sydney 2

10 Januari 2016

Sydney 1

07 Januari 2016

de reis
Jill

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3331

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2016 - 20 December 2016

2016

Landen bezocht: