Sydney 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jill Janssen - WaarBenJij.nu Sydney 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jill Janssen - WaarBenJij.nu

Sydney 1

Door: Jill Janssen

Blijf op de hoogte en volg Jill

10 Januari 2016 | Australië, Sydney

8 jan
Het wachten op de luchthaven duurde lang. ik heb tig rondjes gelopen en werd als een malle aangestaard. Niet zo heel gek, ik was denk ik de enige Europees die daar 10 uur lang aan het slenteren was. Nog even met mama en Lindsay gebeld om 10 uur mijn tijd (4u in nl) en daarna mocht ik eindelijk het vliegtuig in. De reis liep voorspoedig. we gingen om half 12 Australische tijd landen, ik moest een briefje invullen met vragen of ik eten/wapens/drugs mee het land in wilde smokkelen. Eenmaal op de grond werd je goed gecontroleerd. Mijn backpack had ik gauw gevonden en ik ging naar de afgesproken plek 'the meeting point' op de luchthaven. Een man tegenover me was chauffeur en vroeg door wie ik opgehaald werd. Ik heb 4x moeten vragen of hij dat wilde herhalen. zoo wat een accent zeg!! Hij vertelde me dat ze er ieder moment konden zijn. Rond dit tijdstip heb ik mama geappt dat ik veilig was geland (Nederlandse tijd half 3) Rond kwart voor 1 was hij er nog niet, en de chauffeur is hem voor mij gaan zoeken. Hij kwam terug en vertelde me waar ik moest zijn. Ik liep naar die plek en de man bracht me naar Wake Up! hostel. Eindelijk was ik in Sydney! en wat doe ik? douchen en naar bed. niet zo'n heel goed idee. Toen ik rond half 4 wakker werd heb ik een klein rondje gelopen. Eenmaal weer terug heb ik in de lobby 2 Nederlandse meisjes leren kennen. We hebben wat gekletst en rond een uur of 7 hebben we een pizza gegeten, mijn eetlust was ver te zoeken gezien het in Nederland ochtend was en ik dus verlang naar ontbijt. In plaats daarvan dronken we gratis punch. Ja dat wil wel, alsnog om 11 uur op bed. Morgen naar Bondi beach, ben benieuwd! Mooi op tijd naar bed. de andere 5 meiden op mijn kamer dachten blijkbaar hetzelfde dus iedereen sliep rond 11 uur half 12.

9 jan
Gisterochtend eerst ontbijtje gehaald, daarna terug gegaan naar de info desk waar ze ook routes voor mensen uitstippelen en informatie geven over werk enzo. Ik kreeg een simkaart met 10 AUD en 4G maar deze doet het helaas niet. Om 10 uur afgesproken met de 2 Nederlandse meisjes en met de bus naar Bronte Beach gegaan, vanaf hier naar Bondi Beach gelopen. Een lange mooie wandeling. In Bondi Beach eerst even geluncht bij de boulevart, daarna lekker een paar uur in de zon gelegen. Mijn voeten zijnverbrand, heel fijn. Om zo goedkoop mogelijk uit te zijn hebben we in de avond kipburgers met courgette een cherrytomaatjes gegeten, lekker simpel. Een jongen die langs ons aan het koken was had een steak gebakken met champignonsaus, aardappeltjes en een groentemix met broccoli. wat?! Het gasfornuis werkt voor geen meter! Even opgefrist en daarna naar het vuurwerk gekeken bij Darling Harbour, is schijnbaar iedere week maar het was prachtig. Daarna bij een open air bioscoop een filmpje gekeken totdat mijn ogen dicht vielen. om 10 uur.

10 jan
Vanochtend eerst weer ontbijtje gegeten, naar de telefoonwinkel geweest die het probleem heeft opgelost en daarna naar Circular Quay gelopen om vanaf daar met de veerboot naar Manly te varen. Dat strand is misschien nog wel mooier als Bondi Beach. de lifeguards waren druk in de weer om surfers naar de kust te brengen. De stroming was zo hevig. Hier met de Nederlandse meiden in het zonnetje gelegen. Ik ben zo verbrand! In de avond niet veel meer gedaan. Wel een hostel geboekt voor de 12 t/m 15e in Base Sydney waar Roald ook heeft gezeten.

  • 12 Januari 2016 - 08:17

    Jørgen:

    Hi Jilly

    Leuke verslagjes, blij om te lezen dat het goed met je gaat.
    Maak er wat van en vooral genieten

  • 12 Januari 2016 - 08:19

    Jørgen:

    X Jørgen

  • 16 Januari 2016 - 18:08

    Esther:

    Hoi Jill,
    hoe gaat het...wat een leuke verslagjes van elke dag
    ben nu helemaal bij met je verhaal
    lijkt me geweldig.... als ik nog zo jong was als jou zou ik precies het zelfde doen.
    Lekker genieten en heel veel doen en zien
    hoor snel weer van je.

    Groetjes Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

2016

Australië, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2016

Sydney 3

15 Januari 2016

Sydney 2

10 Januari 2016

Sydney 1

07 Januari 2016

de reis
Jill

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3322

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2016 - 20 December 2016

2016

Landen bezocht: